COMENTARIU|De o mie de ori Cluj-Napoca

Mulți o să spună că ”să fii student la Cluj înseamnă să fii mafiot!”.

Sunt și eu printre aceea care afirmă acest lucru. Știți de ce? Pentru că orașul acesta este magic, îți oferă tot ce e mai bun din el și dacă știi cum să profiți de ceea ce îți oferă, chiar o să fii mafiot level 9999.

Îmi amintesc că în ziua în care am ajuns la Cluj-Napoca aveam un nor negru de ploaie și furtună deasupra capului care ma urmărit până la autocar. Nu îmi doream de nicio culoare să părăsesc Sibiul, orașul în care mi-am format personalitatea și locul care ma inițiat în ceea ce înseamnă să locuiești în România.

După 3 ore și jumătate am ajuns pe dealul Feleacului, iar în fața mea se întindea tot orașul. Mă uitam pe geamul autocarului și vedeam Clujul în toată măreția lui. Aici urma să locuiesc trei ani și să-mi trăiesc anii de studenție, să fac experimente, să simt pe pielea mea cum e să stai într-un cămin cu încă patru suflete în aceeași cameră minusculă și să împart zakusca și sarmalele pe care mama mi le punea în geantă.

Nu mi-a dat nimeni o hartă pe care să scrie negru pe alb că va trebui să înconjor de câteva ori cartierul Mănăștur ca într-un final să ajung la facultate, într-un alt cartier, Mărăști, sau că autobuzul 25 de fapt merge în cerc. Totuși, într-un final m-am descurcat. După nenumăratele experiențe de la Cluj-Napoca, am ajuns să nu vreau sa părăsesc orașul nici pentru o săptămână deoarece că dacă o făceam mă simțeam incompletă.

18641556_1357628457637161_1045373187_o

Sursă foto: Daniela Harea

Anul I de facultate a trecut ca prin ceață, însă începând cu anul II am realizat că orașul acesta mă face să mă simt împlinită. Dacă stau să mă gândesc, nu cred că este vreun suflet care să zică că fermecătorul oraș nu este o a doua casă și cel mai frumos și dinamic oraș din România.

De ce dinamic? Nici nu trebuie să mă gândesc mai mult de un minut. Este orașul tuturor posibilităților, un fel de New York românesc. Îți oferă cultură, artă, muzică, unele dintre cele mai tari festivaluri la care poți să iei parte, universități și să nu uităm Piezișa, locul în care poți să te îmbeți ca un porc și să uiți cum ai ajuns acasă, iar dacă nu ai făcut asta măcar o dată înseamnă că nu ești un student adevărat. Clujul mi-a oferit ca prieteni cei mai faini și mai deschiși oameni, oameni care mi-au demonstrat că nu sunt singurul om “fără țigle pe casă” și m-au făcut să-mi apreciez nebunia.

De ce cel mai frumos oraș? Ar fi cel mai mare păcat, și sigur vei ajunge în iad, în cazul în care zici că Clujul este urât. Străzile orașului îți mângâie ochii cu arhitectura medievală și cu pietonalele pline de terase, oameni gata să îi cunoști și să-ți mai aduni un prieten pe listă sau un partener numai bun pentru nebunii.

18618672_1357628510970489_1624843537_oSursă foto: Daniela Harea

Piața Unirii unde se înalță o catedrală în stil gotic lângă care poți să te ascunzi să bei o bere și să fumezi o țigară pentru că așa suntem noi studenții, ne plac senzațiile tari și picante ca un gulaș de la tovarășii unguri. Urmează piața Mihai Viteazul. Și nu în ultimul rând, Piața Muzeului care, pe lângă casa lui Matei Corvin, îți oferă o gamă largă de localuri în care să bei până în zori, și Cetățuia care îți ofera o panoramă a Clujului de pe care poți vedea Cluj-Arena cum stă în mijlocul orașului ca o navă spațială.

18641627_1357628420970498_1463598256_oSursă foto: Daniela Harea

Am uitat să povestesc și câte ceva despre celebrul Hașdeu unde, dacă ai noroc, nimerești cu colege faine în cameră iar dacă nu, vei fi un călător prin Cluj în căutare de prieteni care stau în chirie și vei evita, cât de des poți, să ajungi la cămin.

Părerea mea este că acest oraș îmi oferă tot ce mi-aș dori eu de la studenție și știu că o să pară că mă repet, dar mai accentuez o dată, Clujul este un oraș magic cu oameni frumoși și cu un talent unic de ați intra sub piele.

Posted by Daniela Harea

Leave a Reply

